Kiedy projektantka wnętrz Cynthia Tibbitts i koordynatorka projektu Erica Hawley z biura CLB Architects otrzymały pierwsze zadanie zaprojektowania domu wakacyjnego młodej nowojorskiej rodziny z Park City w stanie Utah, wiedziały, że ich pierwszym zadaniem będzie podkreślenie otaczającej scenerii. Zainspirowany architekturą domu, zespół z Wyoming zdecydował, że centralne miejsce w całym wnętrzu zajmą duże okna, a dokładniej - roztaczające się z nich widoki.

"Wzięliśmy pod uwagę pragnienie właścicieli domu, aby zaangażować zespół, który zrozumie i uszanuje historię wzornictwa", wyjaśnia Tibbitts. "Włączyliśmy wpływy skandynawskie i brazylijskie, przeplatane zabawnymi koncepcjami górskimi, które przemawiają do lokalizacji".

Efektem końcowym jest 6,000 stóp kwadratowych przyszłościowego projektu, w tym pięć sypialni i siedem łazienek wypełnionych bogatymi odcieniami ziemi, organicznymi materiałami i artystycznymi elementami, które są tak samo modne, jak i ponadczasowe. "Mieliśmy nadzieję, że projekt będzie się dobrze starzał, co wymagało nieszablonowego myślenia" - mówi Hawley.

Zapraszamy na wycieczkę po tej pogodnej przestrzeni, która oddaje hołd malowniczemu krajobrazowi Gór Skalistych.

W salonie, duet postawił na organiczne materiały i stonowane odcienie, w tym ręcznie wykonany stolik boczny od Ty Loyola Design i wzorzysty dywan od Shiir, aby stworzyć ciepłe i przytulne wejście, które nie odwraca uwagi od widoków w kadrze. "Kolor dywanu uziemił pokój i połączył go z neutralną paletą barw" - wyjaśnia Tibbitts.

Po położeniu fundamentów w postaci dywanów i mebli w kolorach ziemi, zespół projektantów włączył kolorowe akcenty dekoracyjne, w tym żółte poduszki z Hawkins New York i otomanę w kolorze wina Nestor Perkal z 1st Dibs, aby ożywić neutralną scenerię.

"Użyliśmy klejnotów w całej przestrzeni, aby stworzyć zabawną i jednocześnie wyrafinowaną atmosferę," mówi Hawley. "Wybraliśmy kolory z ciepłym podtekstem, takie jak czerwienie, brązy, żółcie i pomarańcze, a także błękity, aby uzupełnić schemat kolorystyczny".

Oprócz wpływów skandynawskiego i brazylijskiego wzornictwa, para czerpała inspirację z naturalnego krajobrazu. Oznaczało to położenie wielu ręcznie tkanych dywaników akcentujących, w tym zabytkowego dywanika do przedpokoju z Woven Accents, który został pocięty na dwa osobne bieżniki, oraz nałożenie wielu kremowych, neutralnych tekstyliów.

"Czerpiąc wskazówki z fizycznej lokalizacji domu, przyjrzeliśmy się naturalnym pigmentom i fakturom otoczenia" - mówi Hawley.

W odróżnieniu od innych projektów w Park City, które zazwyczaj są osadzone w górach, ta nieruchomość, zdaniem Tibbitts, znajduje się w środku pola szałwii. "Kiedy nasz zespół po raz pierwszy odwiedził to miejsce, było to latem, kiedy szałwia była najbardziej widoczna - promieniując wrażeniami jak na pustyni" - wyjaśnia. "Połączyliśmy te naturalne widoki z kolorami stonowanej zieleni i żółci, aby połączyć je z wystrojem wnętrza".

W głównej sypialni, zespół zdecydował się na meble wykonane z organicznych materiałów, w tym ramę łóżka z bielonego dębu i tapicerowane skórą siodłową wezgłowie z Croft House, aby stworzyć ciepłą i zachęcającą atmosferę. Delikatne czarne akcenty dekoracyjne, takie jak wąskie cylindryczne lampy stołowe z Restoration Hardware i kanciaste lampy wiszące z Apparatus, zostały również wkomponowane w przestrzeń, aby nadać jej głębię i wymiar, nie odbiegając od neutralnej palety.

"Chodziło o stworzenie palety z pięknymi, naturalnymi teksturami i włóknami, które zrównoważyłyby surowy klimat Utah, a jednocześnie uzupełniłyby górskie widoki o każdej porze roku" - wyjaśnia Tibbitts.

Stworzyliśmy paletę z pięknymi, naturalnymi fakturami i włóknami, które zrównoważyły surowy klimat Utah, jednocześnie uzupełniając górskie widoki przez wszystkie pory roku.

W pokoju dziecięcym - zwanym potocznie "piętrowym" - na pierwszy plan wysuwają się czyste linie i graficzne nadruki. Wykonane na zamówienie łóżka piętrowe z białego dębu wykorzystują pionową przestrzeń, a kolorowy dywanik z The Citizenry nawiązuje do linii czarno-białej geometrycznej tapety Kneedler Fauchere, tworząc eklektyczną, ale nowoczesną scenerię.

"Pokój piętrowy to wyjątkowa przestrzeń ze względu na grę z pustynnym designem" - mówi Hawley. "Zaprojektowaliśmy tę przestrzeń tak, aby była przejściowa - sypialnia, która może rosnąć wraz z dziećmi, ale może również funkcjonować jako sypialnia dla gości".

Aby uzyskać nieoczekiwany pop koloru, który pozostaje spójny z ziemistymi odcieniami znajdującymi się w pozostałej części domu, zespół pomalował biuro na bogaty odcień głębokiego niebiesko-szarego, Navy Masterpiece 1652 firmy Benjamin Moore. Czerpiąc z odcieni odważnego dzieła pop-artu, sofa w kolorze rdzy z Crate & Barrel tworzy subtelny kontrast w pokoju, podczas gdy klasyczna poduszka w zygzakowaty wzór Missoni Home i czarna lampa podłogowa z wbudowanym stolikiem bocznym Bludot równoważą scenę.

"Istniejąca kolekcja sztuki właścicieli domu, w tym dzieła Slim Aarons, Gray Malin, Terrance Guardipee, Jane Waterous i David Yarrow, wpłynęła na wiele decyzji projektowych w tym domu" - wyjaśnia Tibbitts.

Na dole, w pokoju do zajęć, króluje wielofunkcyjność. Aby stworzyć unikalne strefy w otwartej przestrzeni, zespół zastosował różne dywany, w tym pasiasty dywanik z Hable Construction, aby wizualnie oddzielić każdą część.

Aby wydzielić strefę do siedzenia, użyto dużej sofy z Restoration Hardware, a stół do ping ponga z Horne i gobelin Andy'ego Warhola pomogły wyróżnić przestrzeń do zabawy. "Celem było stworzenie przestrzeni przyjaznej dzieciom, która mogłaby być również wykorzystywana do rozrywki" - mówi Tibbitts. "Pokój jest zarówno praktyczny, jak i zabawny".

Ten słoneczny loft w Chelsea to klasyczny przykład nowojorskiego designu
Więcej na: http://domoinfo.pl